Welkom op de nieuwe website van BINK36! Ontdek ons verhaal hier.

Een fabriek van business content

B2B vaktijdschriften in een vernieuwend jasje. Richard van der Hak richtte in 2017, samen met zijn compagnon Milan Potuznik, het bedrijf Business Content Media op. Samen houden ze zich inmiddels 5 jaar bezig met het creëren van online b-to-b platformen en prachtige vaktijdschriften voor met name de interieur- en beautybranche.

Een fabriek voor business content

“Wij produceren multimediale b-to-b magazines. Een aantal niches waar wij de vaktijdschriften in uitgeven zijn interieur, beauty, industrie en petrol. Al de magazines die wij uitgeven hebben eigen web platformen die dagelijks van nieuwe content worden voorzien. Je zou ons eigenlijk een fabriek voor business content kunnen noemen. Met relevante business content informeren wij de branches doorlopend en voegen wij waarde toe aan de commerciële boodschap van onze klanten. Wij distribueren deze content multimediaal, vandaar de naam Business Content Media.

Waar alles begon

“We zijn begonnen in de Caballero fabriek. We trokken hier in bij een van onze vormgevers. Al snel begon het bedrijf fors te groeien en werd deze ruimte te klein voor ons. Toen zijn wij van de Caballero naar een villa in Voorburg verhuisd. Alleen door de vele bezoekjes aan ons kantoor begon het te druk te worden voor de pandeigenaren en andere huurders. Uiteindelijk pakte dit goed voor ons uit en zijn wij in de BINK36 beland. Nu zitten wij met meerdere units in meerdere gebouwen en zijn we van plan hier nog wel een tijdje te blijven.”

Vliegende start

Business Content Media is in een rap tempo uit de startblokken gekomen. “Nadat mijn vorige werkgever werd overgenomen heb ik ervoor gekozen om er zelf een uitgeverij op te richten en heb ik mijn huidige compagnon Milan, een zeer ervaren ondernemer, benaderd als partner in crime.’’ Het bedrijf belandde in een rollercoaster. Het was cruciaal dat BCM snel marktaandeel gingen veroveren, dus werden er een hoop goede mensen aangenomen. Voor ik het wist hadden we een aantal cruciale deals gemaakt waardoor we in een korte periode heel veel titels konden lanceren. Opeens waren we de baas in de beauty sector dankzij samenwerkingen met leveranciersorganisatie BTP en branchevereniging ANBOS. Dankzij onze deal met de belangenvereniging voor tankstations Beta gingen we een grote rol spelen in het petrol kanaal en in interieur waren we eigenlijk meteen al marktleider.’’

Ervaring in overvloed

De mannen van Business Content Media bezitten de nodige ervaring.“Ik houd me het meest bezig met de commerciële zaken en maak volop gebruik van mijn uitgevers kennis en goede contacten in de branches waarin we actief zijn. Milan is het creatieve brein binnen het bedrijf en is de meest zakelijke van ons twee. Ik zorg ervoor dat het geld binnen komt en hij zorgt ervoor dat het geld verstandig wordt uitgegeven. We vullen elkaar mooi aan.”

BINK36

Richard en Milan waren op zoek naar een jong en dynamisch kantoor om zich nog meer te distantiëren van de volgens hen vaak saaie en grijze vaktijdschriften branche. “Het imago van de vakbladen branche is erg saai, dus wat wij willen doen is de uitstraling wat jonger en aantrekkelijker maken. Een stoffig en saai kantoor past hier niet bij. Het is voor ons belangrijk dat wij dat frisse imago doorzetten in ons kantoor. BINK36 is hier perfect voor. Verder ben ik op de vroege ochtend vaak te vinden in het koffietentje, TroPa to go. Een lekker bakkie koffie is essentieel voor een goede werkdag!”

Laat je inspireren door onze anderen binkers

Scroll naar boven